A Granpol Kft. esettanulmánya fertőtlenítő takarításról

A koronavírus járvány hazai megjelenésével számos munkahelyen tértek át a dolgozók otthoni munkavégzésére és hagyták el az irodákat, azonban nem minden cég, vagy intézmény tudja ezt teljes mértékben megtenni. Van, ahol folyamatos ügyelet működik és van, ahol ugyan a dolgozói létszám lecsökkent, azonban mégis vannak munkavállalók a területen.

Azért, hogy csökkenjen a dolgozók munkahelyen történő megfertőződésének esélye, a cégeknek gondoskodniuk kell alkalmi fertőtlenítő nagytakarításokról is, melyek a napi takarítást egészítik ki (és nem helyettesítik azt).

Akik egy komplett irodát hagytak üresen maguk mögött az otthoni munka teljes körű bevezetésével, ott sem érdemes a fertőzésveszély elmúltával újraindulni fertőtlenítő nagytakarítás nélkül.

Esettanulmányunkban bemutatjuk, hogyan végeztünk fertőtlenítő nagytakarítást egy irodaházában, ahol nem valósulhat meg a teljes létszámú otthoni munka. Ezt a tevékenységet azóta többször meg is ismételtük több területen, és még további alkalmakra is szükség lesz.

Irodai fertőtlenítő takarítás esettanulmány Granpol

Milyen adottságokkal rendelkezett a takarítandó terület?

A többszintes irodaház minden emeletén más-más divíziók, munkacsoportok találhatóak, a dolgozói létszám szintenként száz ember is lehet. Az irodákon kívül minden emeleten többféle közös helyiség kapott helyet, ilyenek például a tárgyalók, teakonyhák, beszélgető-pihenő szobák, mosdók. Mivel a helyszín napi takarítását is cégünk, a Granpol Kft. végzi, így a helyszín sajátosságait, a megrendelő igényeit már jól ismertük.

A döntés körülményei, feltételei:

A területet fertőzésveszélyes területként kezeltük, mert nem tudtunk arról, hogy volt-e ott konkrét megbetegedés, bár az ügyfélforgalom miatt felmerült a SARS-CoV-2 vírussal történő megfertőződés lehetősége, de ezt az elvégzett teszt időközben nem erősítette meg. A megrendelő kérése mégis az volt, hogy a terület fertőtlenítő takarítását úgy végezzük el, mintha a terület fertőzött lenne. Ennek az volt az oka, hogy a fertőzés behurcolásának tényét nem lehetett teljesen kizárni tekintettel a hosszú lappangási időre. A terület általános tisztasági szintje megfelelő volt, tekintettel arra, hogy az utolsó nagytakarítás a 2020-as év legelején ért véget, és a járványhelyzet 3 héttel korábbi megjelenése óta a létesítmény üzemeltetőjével konzultálva javaslatunkra a veszélyeztetett területek takarításában áttértünk egy fokozottabb teljesítésre. Ilyen körülmények között meg voltak a feltételei egy fertőtlenítő takarítás elvégzésének.

Hogyan készültünk fel a fertőtlenítő takarításra?

Miután árajánlatunkat elfogadta ügyfelünk, kitűztük a projekt dátumát, megszerveztük a takarítói csapatot, összeállítottuk a szükséges eszközök listáját.

A személyzet felkészítése volt a legnagyobb feladat, mert a technológiát és a személyvédelem szabályait egyaránt oktatni kellett. Azt is tudatosítottuk bennük, hogy ha nem is igazoltan fertőzött területen dolgozunk, a környezet veszélyes lehet, ezért nagyon pontosan be kell tartani a kihirdetett biztonsági szabályokat úgy, mint

  • a munka,- és védőruha felvételének-levételének szabályait,
  • a munkaterületen való viselkedés szabályait,
  • a technológiához tartozó műveletek elvégzésének szabályait.

Mekkora takarítói létszámra volt szükségünk?

A feladat teljesítéséhez 10 takarítóból és 2 csoportvezetőből álló csapatot szerveztünk.

Milyen eszközökkel dolgoztunk a fertőtlenítő takarítás során?

A takarítókat az alábbi védőfelszereléssel láttuk el, hogy munkájuk során ne fertőződjenek meg:

  • cserélhető betétes, dupla szűrős félálarc szűrőbetéttel,
  • egyszer használatos, fehér vegyvédelmi kezeslábas,
  • víztiszta, indirekt szellőzéssel ellátott zárt védőszemüveg,
  • munkavédelmi cipő
  • gumikesztyű

A takarításhoz használt fertőtlenítő,- és tisztítószerek, eszközök:

  • egytárcsás súrolók;
  • vízszívók;
  • habosító-lemosó berendezés a csempék, szaniterek takarítására;
  • kézi nyeles súrolók;
  • kétvödrös felmosók,
  • mikroszálas törlőkendők, mopok,
  • műanyag vödrök,
  • szórófejes flakonok,
  • mérőeszközök,
  • baktericid, fungicid és virucid hatású, a burkos vírusokat is elpusztító fertőtlenítőszer 1%-os oldatát használtuk a fertőtlenítésre;

Mely takarítási feladatokat végzetük el a műszaki tartalom szerint?

Irodai fertőtlenítő takarítás esettanulmány Granpol

Irodákban, iroda jellegű helyiségekben fertőtlenítőszeres tisztító oldattal nyirkos letörlést végeztünk:

  • bútorok, polcok függőleges és vízszintes felületén (teljes magasságig)
  • asztalok teljes felületén, telefonokon, billentyűzeteken, egéren,
  • székek karfáján, támláján,
  • ajtók teljes felületén, ajtókereten, kilincseken,
  • radiátorokon,
  • ablakpárkányokon

Vizesblokkokban nedves lemosással tisztítottuk meg a

  • WC-ket, ajtók teljes felületét, pissoirokat, mosdókat,
  • csaptelepeket, adagolókat, tükröket,
  • csempét teljes magasságig.

Büfé és a teakonyhák területén nyirkos letörlést végeztünk a

  • pultokon, könyöklőkön,
  • étkezőasztalokon, székeken,
  • bútorokon teljes magasságig,
  • konyhai berendezéseken (hűtő, mikró stb.)
  • ajtókon, üvegfelületeken,
  • csempéken, mosogatókon, csaptelepeken.

Kinek érdemes fertőtlenítő takarítást rendelnie?

A koronavírus világjárvány idején minden munkahelyen szükség lenne fokozott takarításra, amit a takarítás gyakoriságának optimális beállításával, és a takarítás minőségének megfelelő szintre emelésével lehet elérni.

A legfontosabb az, hogy az épületekben olyan tisztasági szintet érjünk el a veszélyeztetettség időszakában, amely tisztasági szint nehezíti az esetleg bekerülő kórokozók megtelepedését, és egy esetlegesen kialakult fertőzött állapotban lehetővé teszi a fertőtlenítő takarítás hatékony elvégzését.

Miért fontos a megfelelő tisztasági szint megteremtése?

  • a SARS-COV-2 vírus hosszú ideig – napokig - fertőzőképes marad a gazdatesten kívül is;
  • a vírus képes megtelepedni minden használati tárgyon, és porral a levegőbe is kerülhet;
  • a tiszta felületeken kevésbé képes megtapadni, és a rendszeres tisztítással, lúgos, és savas szerekkel kedvezőtlen környezetet alakítunk ki számukra, így fizikailag eltávolítjuk a felületekről;
  • a környezetünkben a csíraszámot a fertőzési szint alatt lehet tartani;

Hol fontos a fertőtlenítő takarítás?

  • Azokon a területeken, ahol nagy forgalmat bonyolítanak le, és nagy az idegen látogatói létszám (vevők, ügyfelek, vendégek, utasok stb.)
  • Ahol folyamatosan megy a munkavégzés (gyárak, üzemek, logisztikai csarnokok, élelmiszerláncok)
  • Ahol saját dolgozókkal zajlik a takarítás és nem rendelkeznek megfelelő takarítási technológiával, tisztítószerekkel, védőeszközökkel egy szakszerű fertőtlenítés elvégzéséhez.
  • Ahol leállt a munkavégzés, tanulás (rendezvényhelyszínek, vendéglátóipari egységek, szórakoztató központok, oktatási intézmények,) de a járvány elmúltával újra kívánják indítani a tevékenységüket.

Hogyan rendelhet a Granpol Kft.-től takarítást?

A koronavírus járvány idején is minden takarítási szolgáltatásunk problémamentesen működik.

Árajánlatkérését megteheti e-mailben vagy telefonon az alábbi elérhetőségeinken
kapcsolat (kukac) granpol (pont) hu
06 70 953-7803

 

Ajánlatkérés:

kapcsolat(kukac)granpol.hu

 +36/70/953-7803