A Granpol Kft. esettanulmánya fertőtlenítő takarításról
A koronavírus járvány hazai megjelenésével számos munkahelyen tértek át a dolgozók otthoni munkavégzésére és hagyták el az irodákat, azonban nem minden cég, vagy intézmény tudja ezt teljes mértékben megtenni. Van, ahol folyamatos ügyelet működik és van, ahol ugyan a dolgozói létszám lecsökkent, azonban mégis vannak munkavállalók a területen.
Azért, hogy csökkenjen a dolgozók munkahelyen történő megfertőződésének esélye, a cégeknek gondoskodniuk kell alkalmi fertőtlenítő nagytakarításokról is, melyek a napi takarítást egészítik ki (és nem helyettesítik azt).
Akik egy komplett irodát hagytak üresen maguk mögött az otthoni munka teljes körű bevezetésével, ott sem érdemes a fertőzésveszély elmúltával újraindulni fertőtlenítő nagytakarítás nélkül.
Esettanulmányunkban bemutatjuk, hogyan végeztünk fertőtlenítő nagytakarítást egy irodaházában, ahol nem valósulhat meg a teljes létszámú otthoni munka. Ezt a tevékenységet azóta többször meg is ismételtük több területen, és még további alkalmakra is szükség lesz.
Milyen adottságokkal rendelkezett a takarítandó terület?
A többszintes irodaház minden emeletén más-más divíziók, munkacsoportok találhatóak, a dolgozói létszám szintenként száz ember is lehet. Az irodákon kívül minden emeleten többféle közös helyiség kapott helyet, ilyenek például a tárgyalók, teakonyhák, beszélgető-pihenő szobák, mosdók. Mivel a helyszín napi takarítását is cégünk, a Granpol Kft. végzi, így a helyszín sajátosságait, a megrendelő igényeit már jól ismertük.
A döntés körülményei, feltételei:
A területet fertőzésveszélyes területként kezeltük, mert nem tudtunk arról, hogy volt-e ott konkrét megbetegedés, bár az ügyfélforgalom miatt felmerült a SARS-CoV-2 vírussal történő megfertőződés lehetősége, de ezt az elvégzett teszt időközben nem erősítette meg. A megrendelő kérése mégis az volt, hogy a terület fertőtlenítő takarítását úgy végezzük el, mintha a terület fertőzött lenne. Ennek az volt az oka, hogy a fertőzés behurcolásának tényét nem lehetett teljesen kizárni tekintettel a hosszú lappangási időre. A terület általános tisztasági szintje megfelelő volt, tekintettel arra, hogy az utolsó nagytakarítás a 2020-as év legelején ért véget, és a járványhelyzet 3 héttel korábbi megjelenése óta a létesítmény üzemeltetőjével konzultálva javaslatunkra a veszélyeztetett területek takarításában áttértünk egy fokozottabb teljesítésre. Ilyen körülmények között meg voltak a feltételei egy fertőtlenítő takarítás elvégzésének.
Hogyan készültünk fel a fertőtlenítő takarításra?
Miután árajánlatunkat elfogadta ügyfelünk, kitűztük a projekt dátumát, megszerveztük a takarítói csapatot, összeállítottuk a szükséges eszközök listáját.
A személyzet felkészítése volt a legnagyobb feladat, mert a technológiát és a személyvédelem szabályait egyaránt oktatni kellett. Azt is tudatosítottuk bennük, hogy ha nem is igazoltan fertőzött területen dolgozunk, a környezet veszélyes lehet, ezért nagyon pontosan be kell tartani a kihirdetett biztonsági szabályokat úgy, mint
- a munka,- és védőruha felvételének-levételének szabályait,
- a munkaterületen való viselkedés szabályait,
- a technológiához tartozó műveletek elvégzésének szabályait.
Mekkora takarítói létszámra volt szükségünk?
A feladat teljesítéséhez 10 takarítóból és 2 csoportvezetőből álló csapatot szerveztünk.
Milyen eszközökkel dolgoztunk a fertőtlenítő takarítás során?
A takarítókat az alábbi védőfelszereléssel láttuk el, hogy munkájuk során ne fertőződjenek meg:
- cserélhető betétes, dupla szűrős félálarc szűrőbetéttel,
- egyszer használatos, fehér vegyvédelmi kezeslábas,
- víztiszta, indirekt szellőzéssel ellátott zárt védőszemüveg,
- munkavédelmi cipő
- gumikesztyű
A takarításhoz használt fertőtlenítő,- és tisztítószerek, eszközök:
- egytárcsás súrolók;
- vízszívók;
- habosító-lemosó berendezés a csempék, szaniterek takarítására;
- kézi nyeles súrolók;
- kétvödrös felmosók,
- mikroszálas törlőkendők, mopok,
- műanyag vödrök,
- szórófejes flakonok,
- mérőeszközök,
- baktericid, fungicid és virucid hatású, a burkos vírusokat is elpusztító fertőtlenítőszer 1%-os oldatát használtuk a fertőtlenítésre;
Mely takarítási feladatokat végzetük el a műszaki tartalom szerint?
Irodákban, iroda jellegű helyiségekben fertőtlenítőszeres tisztító oldattal nyirkos letörlést végeztünk:
- bútorok, polcok függőleges és vízszintes felületén (teljes magasságig)
- asztalok teljes felületén, telefonokon, billentyűzeteken, egéren,
- székek karfáján, támláján,
- ajtók teljes felületén, ajtókereten, kilincseken,
- radiátorokon,
- ablakpárkányokon
Vizesblokkokban nedves lemosással tisztítottuk meg a
- WC-ket, ajtók teljes felületét, pissoirokat, mosdókat,
- csaptelepeket, adagolókat, tükröket,
- csempét teljes magasságig.
Büfé és a teakonyhák területén nyirkos letörlést végeztünk a
- pultokon, könyöklőkön,
- étkezőasztalokon, székeken,
- bútorokon teljes magasságig,
- konyhai berendezéseken (hűtő, mikró stb.)
- ajtókon, üvegfelületeken,
- csempéken, mosogatókon, csaptelepeken.
Kinek érdemes fertőtlenítő takarítást rendelnie?
A koronavírus világjárvány idején minden munkahelyen szükség lenne fokozott takarításra, amit a takarítás gyakoriságának optimális beállításával, és a takarítás minőségének megfelelő szintre emelésével lehet elérni.
A legfontosabb az, hogy az épületekben olyan tisztasági szintet érjünk el a veszélyeztetettség időszakában, amely tisztasági szint nehezíti az esetleg bekerülő kórokozók megtelepedését, és egy esetlegesen kialakult fertőzött állapotban lehetővé teszi a fertőtlenítő takarítás hatékony elvégzését.
Miért fontos a megfelelő tisztasági szint megteremtése?
- a SARS-COV-2 vírus hosszú ideig – napokig - fertőzőképes marad a gazdatesten kívül is;
- a vírus képes megtelepedni minden használati tárgyon, és porral a levegőbe is kerülhet;
- a tiszta felületeken kevésbé képes megtapadni, és a rendszeres tisztítással, lúgos, és savas szerekkel kedvezőtlen környezetet alakítunk ki számukra, így fizikailag eltávolítjuk a felületekről;
- a környezetünkben a csíraszámot a fertőzési szint alatt lehet tartani;
Hol fontos a fertőtlenítő takarítás?
- Azokon a területeken, ahol nagy forgalmat bonyolítanak le, és nagy az idegen látogatói létszám (vevők, ügyfelek, vendégek, utasok stb.)
- Ahol folyamatosan megy a munkavégzés (gyárak, üzemek, logisztikai csarnokok, élelmiszerláncok)
- Ahol saját dolgozókkal zajlik a takarítás és nem rendelkeznek megfelelő takarítási technológiával, tisztítószerekkel, védőeszközökkel egy szakszerű fertőtlenítés elvégzéséhez.
- Ahol leállt a munkavégzés, tanulás (rendezvényhelyszínek, vendéglátóipari egységek, szórakoztató központok, oktatási intézmények,) de a járvány elmúltával újra kívánják indítani a tevékenységüket.
Hogyan rendelhet a Granpol Kft.-től takarítást?
A koronavírus járvány idején is minden takarítási szolgáltatásunk problémamentesen működik.
Árajánlatkérését megteheti e-mailben vagy telefonon az alábbi elérhetőségeinken
kapcsolat (kukac) granpol (pont) hu
06 70 953-7803